27 listopada 2017 roku Pan Krzysztof Majcher Powiatowy Rzecznik Konsumenta podzielił się z młodzieżą klasy drugiej technik spedytor oraz technik handlowiec swoja wiedzą i doświadczeniem w zakresie: zawierania umów konsumenckich, zakupów dokonywanych w sieci oraz podczas wyprzedaży.
Konsultant wskazał także do kogo można się zwrócić o pomoc w egzekwowaniu swoich praw.
Jako świadomi konsumenci powinniśmy również z dużą ostrożnością podchodzić do sposobów zachęceń, jakie stosuje współczesny sprzedawca. Ogromne napisy „okazja!”, „promocja!”, „najtaniej!” - nierzadko okazują się wystarczające, aby skłonić nas do dokonania zakupu. Zanim damy się porwać perswazji reklamy, powinniśmy chłodno podejść do tej kwestii i zadać sobie kilka pytań: czy ta rzecz jest mi niezbędna? Czy w innym miejscu mogę nabyć ją taniej? Czy w tym wypadku wysoka cena = wysoka jakość?
Wiedza dotycząca sprzedaży konsumenckiej jest bardzo wartościowa dla uczniów zarówno jako klientów, jak i przyszłych pracowników branży handlowo - usługowej.